Šťastní lidé čtou a pijou kávu

11.2.17


Dá se vyléčit zlomené srdce? Mladá Pařížanka Diane je přesvědčená, že šťastní lidé čtou a pijou kávu, a proto tak nazve svou kavárnu. Když však při automobilové nehodě zahyne její manžel i malá dcerka, Diane ztratí smysl života. Zoufalá mladá žena se zcela uzavře před světem a přestane se starat i o svou literární kavárnu. Nakonec se rozhodne odjet do Irska, které toužil navštívit její muž, a na jeho bouřlivém a drsném pobřeží dát do pořádku svůj život. Netuší, že tu potká muže, který rázem její život změní. Záhadný fotograf Edward, kolem nějž se dějí podivné věci, ji přiměje vrátit se do života.

Agnés Martin-Lugand
Překladatel: Dana Melanová
Nakladatel: Motto
Rok vydání v originále: 2013
Rok vydání v ČR: 2016
Počet stran: 224
 


Po knížce většinou sáhnu, když mě zajímá její obsah, nebo když mě nějakým způsobem zaujme. V případě Šťastní lidé čtou a pijou kávu tomu tak úplně nebylo. Když se učíte na státnice a jejich termín se blíží, potřebujete i trošku oddech, lehce vypnout a udržovat se v pozitivním rozpoložení. Ono je to sice těžké, kor když z takové zkoušky máte panickou hrůzu, ale knížka vám pomůže myslet na něco jiného.

Hledala jsem knížku, která nebude objemná a bude oddechová. Tahle kniha splňovala mé požadavky, jenže z části. Netušila jsem, že ihned v začátku knihy hlavní hrdinka přijde o svého muže s dcerou, což byl pro mě celkem šok, i když přesně tuhle informaci anotace prozrazuje. Ptala jsem se sama sebe, zda se chci ještě více emočně vyždímat, jestli mi nestačí samotné blížící se státnice. Přesto jsem četla stránku, další stránku a další až jsem do příběhu byla tak vtáhnutá, že jsem ji nemohla odložit rozečtenou...

Celým příběhem nás provází Diane, žena, která přišla o svoji rodinu a i rok po této ztrátě nedokáže plně fungovat. Psychicky se nedokáže smířit s tím, že Colin a její malá dcerka Clara jsou nadobro pryč. Z toho důvodu dělá vše možné, aby si jejich přítomnost navodila, alespoň pomocí vzpomínek, kterými se však jen trýzní.

Přesto se jednoho dne vzchopí a rozhodně se, že se vyhrabe ze své ulity a vydá se ze své rodné Paříže do Irska, kde si musí zvyknout na jiné zvyky a hrubé chování svého souseda, který jí zdejší pobyt ani trochu neulehčuje.

Edward mě od samého začátku vytáčel, choval se arogantně, povýšenecky, hrubě a nezdvořile. Jenže každá tvrdá skořápka je jen ochranná vrstva... Postupně se o něm dozvídáme víc a příčinu jeho chování se dozvíme.

Od knihy se moc nedá očekávat veselé čtení, a to díky tomu, s čím se Diane musí vypořádat, ani pochmurné deštivé počasí tomu moc nepřidá. Ale i přesto kniha stojí za přečtení. Po přečtení jsem nad knihou dlouhou dobu přemýšlela, protože neskončila tak, jak jsem chtěla. Avšak ani to jí neubralo na tom, že spadá mezi ty lepší v mé knihovně. Navíc jsem byla překvapená, jak rychle čtení ubíhalo (kromě čtivosti má i velká písmena).

I když ne každý na ni pěje ódy, nenechte se tím odradit. Každému se totiž líbí něco jiného a třeba právě vám by tahle knížka s krásnou obálkou mohla sednout do noty. 

Srovname.cz Vám poradí, kde nakoupíte knihu Šťastní lidé čtou a pijou kávu nejlevněji.

Mohlo by se vám líbit

10 komentářů

  1. Já tuhle knihu četla když jsem byla zrovna ve "čtecí krizi", kdy jsem neměla chuť číst nějakou knihu, kde člověk musí být plně v pozoru což podle mě splňovala tady tahle. Taky jsem si u ní chtěla odechnout a dostat se znovu do čtecí nálady a musím říct, že se mi to díky ní podařilo a kniha se mi také moc líbila. Příběh byl naprosto skvělý a určitě si ráda přečtu i druhý díl:))

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Tak to jsem ráda, že patříš do té skupiny "příznivců" :) Druhý díl si musím brzy obstarat, abych věděla, jak to bude pokračovat!
      Moc děkuji za komentář! Měj se hezky, Terko :)

      Vymazat
  2. Skvělá recenze :) Mě kniha zaujala už svým názvem i podle anotace :) Určitě se na ni chystám :) Měj se krásně :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Děkuju moc :) Tak snad se Ti knížka bude líbit! Taky se měj hezky :)

      Vymazat
  3. Tak jsi mě asi navnadila tím, že neskončila, tak jak si chtěla, ale bojím se, že budu naštvaná. :D Teď přes zimní "deprese" by se mi celkem hodily šťastný konce.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Já doufám v dobrý konec ve druhém dílu ;) Snad se mi to splní :D

      Vymazat
  4. Takové knihy opravdu nevyhledávám, ale zase se nechci ochudit svým vkusem o další pecky, jako třeba Než jsem tě poznala. Proklínala jsem se, že jsem s tím otálela :D KNiha mě opravdu zaujala, díky za tip!

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Občas není na škodu vybočit ze svých žánrů a zkusit něco z jiného soudku. K tomu "svému" se přece můžeme vždy vrátit ;) Měj se krásně :)

      Vymazat
  5. Na knihu jsem měla zálusk, už když vycházela. Ale potom se začaly množit negativní ohlasy, tak jsem ji zatím neřešila. Ale možná si ji jednou přece jen přečtu, člověk by si měl opravdu udělat názor sám.
    Moc pěkná recenze, Luci :)

    OdpovědětVymazat
  6. Tuto knihu mám již nějaký čas doma, ale ještě jsem se k ní nedostala, a zřejmě jen tak nedostanu. Ale určitě si ji chci přečíst.

    OdpovědětVymazat

Používá technologii služby Blogger.

Autorská práva

Obrázky a anotace ke knihám pocházejí ze serveru bux.cz, databazeknih.cz, nebo goodreads.cz. V případě, že u fotografií není uveden zdroj, jsou mojí vlastní tvorbou. Všechny recenze a ostatní příspěvky zveřejněné na blogu jsou taktéž mojí tvorbou, proto je, prosím, bez mého souhlasu nekopírujte.

Archiv blogu