Zákon krvi

18.7.16


Príbeh lásky, proti ktorej stál silný nepriateľ. Rasa, krv a národ.
Eliza je mladučké dievča, ktoré prichádza do Košíc spolu so svojimi rodičmi. Študuje na gymnáziu, je výborná v jazykoch a... pred rodičmi ukrýva veľké tajomstvo. Daniel je syn bankára, žije v Košiciach, svoj voľný čas trávi hrou na organe v Chráme svätej Alžbety a... pred rodičmi ukrýva veľké tajomstvo. Eliza miluje Daniela a Daniel miluje Elizu.
Táto láska by mohla mať šťastný koniec, keby... Keby Eliza nebola Nemka, Daniel Žid a keby sa práve nepísal rok 1938. Po náhlom zmiznutí Daniela odvážajú rodičia Elizu domov do Nemecka, kde už vládne Adolf Hitler a jeho rasové zákony. Eliza netuší, čo ju čaká ani ako ju to navždy poznačí. So zlomenou dušou je nútená nastúpiť ako zdravotná sestra v domove organizácie Lebensborn. Ocitá sa na zvláštnom mieste za železnou bránou, kde sa rodia deti pre vodcu. To však nie je jediné tajomstvo domova Hochland. Eliza ich všetky objaví, ale takmer za to zaplatí privysokú cenu. Aj keď má pocit, že už jej nič nemôžu vziať...
Nájdu napokon obaja svoj pokoj a znova jeden druhého? Zvládne Eliza všetky desivé skúšky, ktoré jej osud nachystal? Zlomí ju šialená ideológia a príde o rozum, alebo je aj na konci jej tunela svetlo?

Michaela Ella Hajduková
Překladatel: -
Nakladatel: Motýl
Rok vydání v originále: 2015
Rok vydání v SR: 2015
Počet stran: 240
  

Musím přiznat, že psát recenze na knihy, které se vám zaryjí pod kůži, je opravdu složité... Přesto se pokusím své dojmy z knihy Zákon krvi zachytit co nejvýstižněji...

Když jsem se do knihy začítala, věděla jsem jen z anotace, že Zákon krvi bude o dvou mladých lidech, jejichž lásce bude stát v cestě rasa, krev a národ. Ona je Němka, on Žid, přesto k sobě zahoří nehynoucí láskou.

Z počátku se příběh jevil jako milostný. Dokonce jsem se těšila, že dvojici všechny jejich plány projdou, jenže autorka věděla moc dobře, jakým směrem příběh ubírat, aby to nebyla klasická romance zasazená do nelidského a krutého období. Jak děj plynul, četla jsem se zatajeným dechem, protože takový spád a sled událostí jsem vážně nečekala. I když mnohdy nebylo příjemné číst o těch věcech, v té době k nim bohužel docházelo...


S hlavní hrdinkou Elizou jsem se sžila velmi rychle. Její osobnost jsem obdivovala, protože i přes svůj původ byla odhodlaná vzdát se všeho, kvůli lásce, kvůli Danielovi. V mnoha ohledech mi jí bylo neskutečně líto, co všechno musela přetrpět a nechat si líbit, i když se uvnitř vzpírala a křičela. Jenže nikdo její volání o pomoc neslyšel, nebo jej spíše ignoroval.

V příběhu bylo několik vedlejších postav, které mi byly sympatické. Ale jak už to tak bývá, je zde spousta těch, ke kterým sympatie chovat prostě nebudete! Vzhledem k tomu, že je dějová linka převážně zasazena do období druhé světové války, dozvěděla jsem se něco o Hitlerovi, o dětech, které byly plozeny výhradně pro Říši, a byly zmíněny i některé koncentrační tábory. Knížka pro mě tak byla zajímavá nejen příběhem, ale i informacemi.


Když se zaměřím na fyzické zpracování knížky, jsem rovněž nadšená. Formát je klasický, A5. Počet stran přesahuje lehce 200 a díky krátkým kapitolám se knížka četla velmi hladce a rychle. Většinou, když musím čtení přerušit, ráda dočítám kapitoly. V případě této knížky jsem nemusela přečíst několik desítek stran, abych se dostala na konec, stačilo jich jen pár.

Vzhledem k tomu, že příběhy, které se týkají druhé světové války, mají u mě velkou šanci, že z nich budu nadšená, u této knihy to však mé očekávání dokonce předčilo! Jestli i vy takové příběhy vyhledáváte, rozhodně si knížku Zákon krvi nenechejte ujít, protože stojí za to. Pokud vás odrazuje fakt, že je kniha zatím pouze ve slovenštině, je to zbytečné. I tak se mi knížka četla téměř sama, jako bych ji četla v češtině. A já už se teď nemůžu dočkat další knihy od paní Michaely Elly Hajdukové, a to Nemecké dievča neplače, které se má dotýkat právě tématu Lebensborn.

Mohlo by se vám líbit

4 komentářů

  1. Pěkná recenze, kniha vypadá skvěle. Já tento žánr mám velice ráda, je to něco, co se stalo a stále je to mezi námi..|
    Katy

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Právě! Jestli budeš mít možnost si knížku přečíst, neváhej. Stojí za to :)

      Vymazat
  2. Skvělá recenze! :)
    Docela dost jsi mě nalákala :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Moc děkuju, to mě těší :) Knížka je vážně dost dobrá a ráda se k ní zase vrátím, abych znovu ten příběh prožila :)

      Vymazat

Používá technologii služby Blogger.

Autorská práva

Obrázky a anotace ke knihám pocházejí ze serveru bux.cz, databazeknih.cz, nebo goodreads.cz. V případě, že u fotografií není uveden zdroj, jsou mojí vlastní tvorbou. Všechny recenze a ostatní příspěvky zveřejněné na blogu jsou taktéž mojí tvorbou, proto je, prosím, bez mého souhlasu nekopírujte.

Archiv blogu