Na hraně zapomnění

12.7.14

Camryn Bennettovou zkouší osud jako nikoho druhého. Rodina se jí rozpadla, když se otec matkou rozvedli a bratra zavřeli do vězení. Její přítel tragicky zahynul při autonehodě a nejlepší kamarádka Camryn zrovna obvinila, že jí chce přebrat kluka. Pak už stačí jediný den práce v obchodě s oblečením, aby se definitivně rozhodla – tohle není život, který by chtěla žít.
Camryn tedy hodí všechno za hlavu a vydává se na cestu napříč Amerikou. V autobuse se seznamuje se sympatickým, i když trochu tajemným Andrejem Parrishem, který má vlastní důvody, aby dal svému předchozímu životu vale. Oba mladí lidé si rychle padnou do noty a dohodnou se, že budou cestovat spolu – ale jen cestovat. Byť se oba dva tvrdohlavě brání vzájemným sympatiím, dodržet slib, který si dali, se ukazuje stále jako těžší a těžší…
J. A. Redmerski
Překladatel: Jana Jašová
Nakladatel: YOLI
Rok vydání v originále: 2012
Rok vydání v ČR: 2014
Počet stran: 400

Koncem června jsem si objednala zase další várku knih. Ale nevěděla jsem, kterou začít. Tak jsem si z každé knížky přečetla stránku a pak se rozhodla pro tuhle. Především jsem hledala nějaké nenáročné čtení, přesto zajímavý děj, ne příliš těžké vydání, co se váhy týče.
A přijde mi, že tyhle body splňuje nakladatelství YOLI. Moc se mi líbí jejich obálky, i když se jedná o paperback, přední stranu mají pevnější, čímž se tak rychle nezničí. YOLI se zaměřuje na literaturu Young Adult, která je určena pro náctileté, ale rozhodně se nemusí ostýchat se čtením těchto knih ani starší čtenář. Mojí první knihou od YOLI byla kniha Bez naděje, a protože se mi velmi líbila, rozhodla jsem se, že od již zmiňovaného nakladatelství vyzkouším i další knihu.

Autorka:
Autorkou knihy je americká spisovatelka Jessica Ann Redmerski, která se zaměřuje na romány pro mládež. Velkým úspěchem se pro Jessicu stala kniha Na hraně zapomnění, kterou původně zamýšlela publikovat jen na internetu. Po velkém ohlase fanoušků se kniha zařadila mezi bestsellery The New York Times a Wall Street Journal.

Obálka:
Ale přejděme k jádru věci. Kniha Na hraně zapomnění se může pyšnit nádhernou obálkou. Povedla se, to se musí nechat. Rozhodně kombinaci barev zvolených na obálce se nedá nic vytknout. Ale od vnějšku se přesuňme k tomu, co by mělo být na knize to nejdůležitější. A to její obsah.
Jednoho dne se Camryn zhroutil svět. Její přítel zahynul při autonehodě, bratr se dostal do vězení, rodiče se rozvedli. Na jednu mladou dívku příliš mnoho zlých skutečností. Naštěstí má oporu ve své kamarádce Natalii, ale když i ta ji zavrhne, protože jí údajně svedla přítele, je tohle pro Camryn poslední kapka. Sbalí si pár svých švestek, opouští domov a vydává se na cestu neznámo kam.
Celkem mě zaráželo, jak se jen tak spakovala, pořádně nedala vědět rodině, co má v plánu. Peníze taky neřešila, jen tak si odjela. V autobusu poté narazila na o něco staršího Andrewa, který míří za svým otcem. V průběhu cesty si začnou povídat, krátit si chvilky. Nakonec se dohodnou, že se na cesty vydají společně. Nevím, nevím, ale já osobně bych neměla tolik odvahy, abych se s cizím člověk vydala samotná někam autem do neznáma. Ale tak Camryn má asi mnohem více dobrodružnější povahu než já.

Můj názor:
Co musím knize pochválit, je členění kapitol a podkapitol. Líbilo se mi, že chvíli byl příběh vyprávěn z pohledu Camryn, poté jsme zjistili, co se honí hlavou Andrewovi. Tohle je mnohem lepší varianta, když je vše obsaženo v jednom titulu, než jak je tomu u Bez naděje a Ztracené naděje. V prvním díle prožíváme příběh se Sky, ve druhém díle s Holdrem. Zbytečné. Bohatě stačilo to nacpat do jedné knihy. Zaprvé nemusíte čekat na vydání dalšího dílu a zadruhé ušetříte.
Nevím, čím to, ale uprostřed knihy jsem se příliš nebavila. Přišla mi mdlá, monotónní, nezáživná. Přemýšlela jsem, že začnu číst jinou. Ale obávám se, že pak bych se k ní už nevrátila. Takže jsem zatla zuby a snažila se opět začíst.
Mimo jiné, kniha je prevážně o cestování, na své si také přijdou i milovníci erotických knih. Protože sexem se to v knize také hemžilo. Zkrátka a prostě, knížka na léto.
Naštěstí se kniha asi 50 stran před koncem pro mě rozjela a konečně jsem se dočkala takové té fáze, kdy nemůžete přestat a chcete vědět, jak to dopadne. Na konci jsem se dočkala i toho, že to ve mně vyvolalo i nějaké emoce a závěr byl pro mě překvapením.
Takže knihu Na hraně zapomnění bych ohodnotila jako průměrnou. Takovou, která neurazí, ale ani příliš nenadchne.