Copatá máma

29.10.17


Lucii je devatenáct, má pár měsíců před maturitou a spoustu plánů do budoucna, když naprosto neplánovaně otěhotní. Po počáteční nejistotě se rozhodne dítě si nechat, i když vyrovnat se s tím, že z ní bude máma, není vůbec snadné. Lucie se mění z potřeštěné středoškolačky v dospělou ženu a zároveň musí vyřešit vztah k Tomášovi, své dlouholeté a donedávna platonické lásce, se kterým miminko čeká. Dokáže jejich čerstvé zamilování zvládnout takovou zkoušku? K tomu se ještě přidává Luciin komplikovaný vztah k rodičům a spousta starostí o budoucnost… Čtivý a svěže působící román byl částečně inspirován autorčinou zkušeností s neplánovaným těhotenstvím v posledním ročníku střední školy.

Copatá máma
Barbora Bečvářová
Nakladatel: YOLI
Rok vydání v ČR: 2016
Počet stran: 304
 


Knížku Copatá máma jsem si původně kupovat nechtěla. Ale znáte to. Přečtete si úryvek, ten vás zaujme, k tomu se podíváte na komentáře ke knize a mnohdy je vymalováno. Neodolala jsem a Copatou mámu jsem si musela pořídit. Hlavně z důvodu, že jsem očekávala vtipné a oddechové čtení a zároveň mě zajímalo, jak se s takovou situací vypořádá mladá holka.

Lucii je devatenáct let. Je v maturitním ročníku. Před krátkou dobou se dala dohromady s Tomášem, mužem, kterého obdivovala už jako 11leté pískle na táboře. Poslední dobou se ale necítí úplně nejlíp. Pociťuje únavu mnohem více než dřív, každá výraznější vůně jí s žaludkem dělá neplechu a to jí nepřijde normální. Získá podezření, jestli náhodou nemůže být těhotná...


Autorkou knihy Copatá máma je Barbora Bečvářová, která čerpala z vlastní zkušenosti. Na stránkách autorky jsem dokonce narazila na informaci, že její 19leté těhotné já si slíbilo, že o tom napíše jednou knihu. A o několik let později se její slib zhmotnil...

Hned na prvních stranách jsem se setkala s příběhem, který je napsán velmi svižně, vtipně a čtivě. Věděla jsem, že čtení si budu užívat. Přesto se nejedná o knihu, která by byla celá stavěna na humoru. Mimo to lze v knize najít poučení a také to, s jakými následky se musí mladiství vypořádat, když se do takové situace dostanou. Člověk se u takových knih může zamyslet nad sebou, co by vlastně v takové situaci dělal on sám, kdyby se mu něco podobného "podařilo"...


Na Copaté mámě také oceňuji, že neřešila jen mimina, porody a kojení, ale že se zaměřovala na složité příbuzenské vztahy. Samozřejmě zde nechyběla ani láska, troška napětí a už zmiňovaný humor.

Takové čtení ubíhá téměř samo. Svůj podíl na tom má i velikost písma a počet stran. Možná některým z vás neunikne povědomé grafické zpracování obálky. Mrkněte na obálku a možná si vzpomenete, že se jedná o podobný styl kreseb, který byl použit u knihy Ani Geislerové - P.S., protože malířkou je Anina sestra Leila.

Jelikož knížka řeší téma, které je blízké všem ženám, mohou ji číst různé věkové kategorie. Pro mladistvé to může sloužit jako prevence, pro maminky to může být hezký prostředek, jak si zavzpomínat, jak to celé probíhalo u nich...

Mohlo by se vám líbit

3 komentářů

  1. Musím se přiznat, ze tahle kniha mě úplně nezaujala. Ale skvělá recenze!:-)

    OdpovědětVymazat
  2. Také jsme knihu četla a líbila se mi, jak byla čtivě napsaná i s humorným pojetím.

    OdpovědětVymazat
  3. Kdo dnes čte toto svědectví, měl by se mnou as mou rodinou slavit, protože to začalo jako žert pro některé lidi a jiní říkali, že to není možné. Jmenuji se ČENĚK ELIÁŠ a jsem z Prahy, ale s manželkou jsem se přestěhoval do Chicaga. Jsem šťastně ženatý s dvěma dětmi a krásnou ženou. Něco hrozného se stalo mé rodině, když jsem přišel o práci a moje žena opustila dům, protože jsem se nemohla dobře starat o sebe a o rodinné potřeby. a mých dětí v daném okamžiku. Podařilo se mi devět let, žádná žena, která by mě podpořila, abych se dobře postarala o děti. Snažím se poslat zkušební zprávu své ženě, ale ona blokuje mě z rozhovoru s ní Snažím se mluvit se svým přítelem a její rodinní příslušníci, ale stále vím, že by mi mohl pomoci a já jsem byl podání žádosti později tolik společností, ale stále to udělal neříkej mi, dokud nepřišel věrný den, že nikdy nezapomenu v mém životě. Když jsem potkal starého přítele mého, kterému jsem vysvětlil všechny své potíže a řekl mi o skvělém muži, který mu pomohl získat dobrou práci v Coca cola společnost a on mi řekl, že jeho kouzlo kolečko, ale já jsem člověk, který nikdy nevěří v kouzlo kolečko, ale já jsem se rozhodl, že ho zkusit a Drigbinovia mě instruoval a ukázal mi, co dělat v těchto sedmi dnech oběda kouzlo. Řídím se všemi pokyny a dělám to, co mě požádal, abych udělal dobře .Digbinovia se ujistěte, že všechno šlo dobře a moje žena mě znovu uvidí po nádherné práci Drigbonovia. Moje žena mi zavolala s neznámým číslem a omluvila se a řekla mi, že mi opravdu chybí a naše děti a moje žena se vracejí domů a po dvou dnech Společnost, které jsem podal dopis s oceněním, nyní jsem manažerem společnosti v USA. Doporučuji Vám, pokud máte nějaké problémy, pošlete zprávu na tento email: doctorigbinovia93@gmail.com nebo WhatsApp ho na +2348144480786 a dostanete nejlepší výsledek. Vezměte věci za samozřejmost a bude to od vás. Přeji Vám to nejlepší.

    OdpovědětVymazat

Používá technologii služby Blogger.

Autorská práva

Obrázky a anotace ke knihám pocházejí ze serveru bux.cz, databazeknih.cz, nebo goodreads.cz. V případě, že u fotografií není uveden zdroj, jsou mojí vlastní tvorbou. Všechny recenze a ostatní příspěvky zveřejněné na blogu jsou taktéž mojí tvorbou, proto je, prosím, bez mého souhlasu nekopírujte.

Archiv blogu