V zemi bílého oblaku

24.7.17

Zdroj
První díl barvité rodinné ságy odehrávající se v úchvatných kulisách Nového Zélandu. Londýn 1852, dvě mladé ženy se vydávají na dlouhou plavbu. Na Novém Zélandu je čeká zcela nový život a budoucí manželé, o nichž téměř nic nevědí. Sedmnáctiletá šlechtična Gwyneira se má provdat za syna bohatého „ovčího barona“ a o deset let starší guvernantka Helen za farmáře. Jejich nová vlast jim vylíčena jako ráj na zemi. Naleznou na druhém konci světa štěstí a lásku? Strhující román o lásce a nenávisti, důvěře a nepřátelství dvou rodin, jejichž osudy jsou navzájem propleteny.

V zemi bílého oblaku
Sarah Lark
Překladatel: Hana Krejčí
Nakladatel: Knižní klub
Rok vydání v originále: 2007
Rok vydání v ČR: 2010
Počet stran: 648

Když jsem se snažila si vzpomenout, jak jsem se ke knize V zemi bílého oblaku vlastně dostala, napadlo mě, že jediným možným vysvětlením by mohla být série Argentinská sága. Tuto sérii jsem pochopitelně ještě nečetla, ale při pročítání názorů ke knize jsem často slýchala, že právě kniha V zemi bílého oblaku je jí dosti podobná, ba dokonce že je i lepší…

Proto jsem neváhala a pustila se do pátrání po knize – ať jsem se podívala kamkoliv, pokaždé jsem narazila na slovní spojení „nedostupná, není skladem, vyprodáno“. Byla jsem zklamaná, jelikož jsem o knihu hodně stála. Přesto jsem věřila, že se k ní jednou dopátrám. Dokonce jsem oslovila i vydavatelství knihy, zda nemají u sebe v archivu pár kousků. Bohužel. Také jsem rozhodila sítě u kolegyň v práci. Ale nic. Mezitím mi přišel mail z knihovny, že kniha je u nich volná a tím pádem si pro ni můžu přijít. Ještě ten den jsem pro ni letěla. Začetla jsem se a hned jsem věděla, že se mi kniha trefila do noty. Byla jsem nadšená, že si ji mohu konečně přečíst, přesto to nebylo ono, jelikož kniha nepatřila do mého vlastnictví. Proto jsem se rozhodla, že si knihu koupím od jedné paní přes bazar, i když cena byla přemrštěná jako blázen. Ale když něco chci, jdu si za tím… Po návratu z dovolené na mě kniha čekala na poště a konečně jsem první díl mohla přidat ke dvěma zbylým dílům, které na „jedničku“ už netrpělivě čekaly. Tak to byl můj příběh na hon na knihu V zemi bílého oblaku, ale teď vám povím více o knize jako takové…

Náš příběh se odehrává v druhé polovině 19. století v Londýně, kde se seznámíme se dvěma hlavními hrdinkami – Helen a Gwyneirou. Ani jedna z žen nevede zlý život, přesto obě doufají, že život má pro ně přichystáno něco jiného, třeba i lepšího… Z těchto důvodů podniknou v té době velmi náročnou, nebezpečnou a dlouhou plavbu na Nový Zéland, kde mají poznat své budoucí manžele, které ovšem nikdy neviděly. Jenže nakonec není nic tak růžové, jak si vysnily…

O knížce bych dokázala mluvit/psát dlouho, ale snažila jsem se vám z toho děje jen lehce něco naznačit, abych neprozradila různé zajímavé zápletky, nečekané momenty, a neochudila vás tak o překvapení, které na vás v knize čeká.

Někdy se stává, že hlavní hrdina čtenáři není sympatický, ale v tomto případě si jak Helen, tak Gwyn musíte oblíbit. Ačkoliv to jsou dvě povahově rozdílné ženy. Helen klidná, rozvážná, naopak Gwyn se vyznačuje energičností, tvrdohlavostí a nebojácností. Prozradím vám, že při plavbě se Helen s Gwyn seznámí a od té doby jsou nerozlučnými kamarádkami, i když se jejich manželé k smrti nenávidí…

Líbilo se mi, že se děj netočí jen kolem jedné hrdinky, ale prostor je věnován oběma, takže se dozvídáme, co za strasti si každá prožívá. Co musím vyzdvihnout rovněž je krásný popis přírody, což ve mně vyvolalo touhu Nový Zéland vidět. Příběh je krásně větvený, s větším počtem postav, ale v tomto případě to ničemu neublížilo.

Kromě okouzlující scenérie se v knize objevují i Maorové, díky čemuž nám spisovatelka nabízí zajímavý pohled do nového světa a kultury. Textem se prolínají i maorská slova, takže po dočtení se čtenář cítí bohatší i „jazykově“.

Pokud tedy patříte ke čtenářům, kteří mají rádi historické romány zasazené do překrásné přírody, nevadí vám rozsáhlejší knihy, které patří do třídílné série, máte rádi zvířata (koně, psy, ovce), a kniha vás aspoň malinko díky mému vyprávění zaujala, přečtěte si ji, protože za ten čas opravdu stojí.

Možná jste zaznamenali, že před nějakou dobou vyšla od Sarah Lark další kniha, a to Naděje na konci světa. Chtěla bych vás upozornit, že i když knížka do série nespadá přímo, malinko děj knihy V zemi bílého oblaku připomíná a tím mi byly nějaké detaily vyzrazeny dopředu. Z toho důvodu raději doporučuji nejdříve přečíst první díl (V zemi bílého oblaku) a případně poté Naději na konci světa. Na Naději na konci světa sice recenzi sepsanou nemám, ale byla to také krásná kniha, kterou můžu rovněž doporučit.

Mějte se hezky a budu ráda, když mi dáte vědět, jestli jste knížku V zemi bílého oblaku četli, jaké dojmy jste z ní měli vy, popřípadě jestli se na knihu teprve chystáte…

Mohlo by se vám líbit

2 komentářů

  1. Moc pěkná recenze :) Tato kniha není obvyklý žánr, co čtu, ale přesto mě zaujala :) Možná tím atraktivním prostředím, zkrátka mám chuť ji vyzkoušet :) Děkuji za tip :)

    OdpovědětVymazat
  2. O tejto knižke a vlastne ani autorke som nikdy nepočula, no po tvojej recenzii si ju rozhodne musím prečítať. Vyzerá to, ako niečo, čo by sa mi mohlo veľmi veľmi páčiť. Mám rada historické romány a o to viac, keď sú v krásnom prostredí. Toto znie úžasne :)! Ďakujem ti za skvelý tip! Knižku si hneď pridám do wishlistu a snáď budem mať to šťastie, že sa mi ju podarí zohnať. Výborná recenzia :)!

    OdpovědětVymazat

Používá technologii služby Blogger.

Autorská práva

Obrázky a anotace ke knihám pocházejí ze serveru bux.cz, databazeknih.cz, nebo goodreads.cz. V případě, že u fotografií není uveden zdroj, jsou mojí vlastní tvorbou. Všechny recenze a ostatní příspěvky zveřejněné na blogu jsou taktéž mojí tvorbou, proto je, prosím, bez mého souhlasu nekopírujte.

Archiv blogu