Dvůr trnů a růží

23.4.17


Když devatenáctiletá lovkyně Feyre zabije v lese vlka, odvleče ji podivný tvor do svého doupěte, které se ukáže být jiným světem. Tam zjišťuje, že únosce není zvíře, ale jedna z nesmrtelných bytostí, které kdysi vládly světu. Nenávist se postupně mění v lásku a Feyre musí přijít na způsob, jak zachránit tajuplný svět i svého únosce. Úžasný a mrazivý příběh na motivy Krásky a Zvířete.

Sarah J. Maas
Překladatel: Ivana Svobodová
Nakladatel: CooBoo
Rok vydání v originále: 2015
Rok vydání v ČR: 2016
Počet stran: 440
 


Stejně rychle jako se Skleněný trůn stal lákadlem a hitem u mnohých čtenářů, nebylo tomu jinak ani u další autorčiny série, a to Dvůr trnů a růží. Přestože jsem si knihu koupila ihned po jejím vydání, do samotného čtení jsem se tolik neměla. Nemám totiž ráda, když rozečtu sérii a na vydání zbylých dílů musím čekat nepředstavitelně dlouho. Protože při tom dlouhém čekání na další díly, děj a důležité momenty vypustím z hlavy. Jenže když se na mě v průběhu několika týdnu hrnuly samé pozitivní recenze, rozhodla jsem se sérii rozečíst, ať je to jak chce.


Hned na prvních stranách jsem byla vtažena do příběhu plného fantazie, podivných tvorů, odlišných světů a magie. Hlavní hrdinka Feyre byla jedinou ze tří sester snažící se uživit svoji rodinu. V zimou zmítaném kraji se vydala na lov a za žádnou cenu nehodlala domů přijít s prázdnou. Jenže domů se nevrátila s obyčejnou zvěří, nýbrž s tvorem z jiného světa.. 


Vznešené víly se většinou žení a vdávají, ale může se jim dostat toho požehnání, že si najdou druha - někoho sobě rovného, kdo je po všech stránkách doplňuje. Vznešené víly se mohou brát, aniž by našly svého druha, ale pokud svého druha naleznou, jejich pouto je tak hluboké, že je manželství ve srovnání s tím nepodstatné.


Nevím, jak to autorka dokázala, ale přestože děj plynul na začátku hodně rozvláčně, pomalu a nic převratného se nedělo, naprosto mě příběhem pohltila! V každé možné chvíli, kdy jsem knihu zrovna nečetla, jsem přemýšlela, jak se bude děj pravděpodobně vyvíjet dále, čemu bude Feyre čelit.. Byla jsem okouzlena novým světem, bavily mě pasáže popisující Říši víl, Feyřino poznávání tamních tvorů a dalších nebezpečných existencí. Také považuji za zajímavý prvek „nákazy“, se kterým si autorka hezky pohrála a měla to promyšleno moc hezky. Přesto by to nebylo ono, kdyby se v knize neobjevil nějaký ten prvek lásky..


Rázem se ale poklidná až nenápadná část zlomila a přešla v neuvěřitelně napínavou. Většinou se mi stává, že čím více se blížím k posledním stranám, tím více chci mít knihu již dočtenou a začít číst jinou. V případě knihy Dvůr trnů a růží jsem sice chtěla vědět, jak ta situace dopadne, ale s knihou jsem se ještě rozloučit nechtěla. Nejraději bych ke knize přidala ještě několik desítek stran, abych s ní mohla strávit ještě více času.

Jaké štěstí, že druhý díl Dvůr mlhy a hněvu je na pultech českých knihkupectví již k dispozici a já se do něj v nejbližších dnech pustím. Snad mi těch více jak 600 stran Dvoru mlhy a hněvu nějakou dobu vydrží, protože třetí díl bude v originále vycházet teprve v květnu letošního roku. A je otázkou, kdy se překladu dočkáme v ČR..

Závěrem můžu jen říct, že jsem nečekala, že mě kniha natolik dostane. A já se nyní těším, co dalšího přinesou následující díly. A později v čase čekání na třetí díl si dám nejspíše re-reading, nebo se začtu do série Skleněný trůn, kterou jsem přečetla pouze po první díl.

Srovname.cz Vám poradí, kde nakoupíte knihu Dvůr trnů a růží nejlevněji.
 

Mohlo by se vám líbit

1 komentářů

  1. Ve Skeleněném trůnu se rozhodně vyplatí pokračovat, protože je s každým dílem lepší a lepší. Sarah je úžasná autorka a nemůžu se dočkat, až se pustím do Dvora mlhy a hněvu.

    OdpovědětVymazat

Používá technologii služby Blogger.

Autorská práva

Obrázky a anotace ke knihám pocházejí ze serveru bux.cz, databazeknih.cz, nebo goodreads.cz. V případě, že u fotografií není uveden zdroj, jsou mojí vlastní tvorbou. Všechny recenze a ostatní příspěvky zveřejněné na blogu jsou taktéž mojí tvorbou, proto je, prosím, bez mého souhlasu nekopírujte.

Archiv blogu